11 04 2008

PMS Tatlısı

    Devamı

11 04 2008

PMS Tatlısı

    Bu tatlı krizim tuttuğunda uydurduğum bi tarif Adınıda PMS koydum.Anladınız siz onuuuu:) Bir adet yufkanın yarısını teflon tavaya yayın.Tavaya accık tereyağ sürebilirsiniz.Şimdiii yufkanın üzerine muz dilimleyin.Biraz kuru üzüm, ceviz serpin.Chokella koyun parça parça.Bunları yada gönlünüzün istediğini koyun:) Mesela elma rendesi ile de yapabilirsiniz.Kalan yufkanın yarısını üzerine kapatın.Kısık ateşte tavada ters düz ederek pişirin.Sıcak sıcak afiyetle yiyin.   Şeker kullanmayın arkadaşlar.Zaten kalori deposu bu tatlı.Meyvaların tadı yetiyor. Devamı

10 04 2008

Fırında Alabalık

  1 adet alabalık 2 havuç 2 küçük patates 2 yeşil biber 1 küçük soğan     Fırın poşetinin içini unlayıp bütün malzemeleri koyun,ağzını bağlayın.Üzerinde bıcakla 2-3 delik açın.Fırında 180 derecede pişirin.   Fırın poşetinde herşey çok güzel oluyor.Tavuk, kırmızı et, balık, sebzeler....Mmmmm yani.     Devamı

10 04 2008

Zeytinli Ekmek

        Malzemeler: 4 adet yumurta 1 su bardağı yoğurt 3,5 su bardağı un Yarım su bardağı sıvıyağ 1 pk. kabartma tozu 1 su bardağı dilimlenmiş siyah yada yeşil zeytin 2 adet küp doğranmış domates 4 adet ince doğranmış sivri biber Uzun uzun kesilmiş salam 1 tatlı kaşığı tuz   Üzerine:Çörek otu     Bir kapta yumurta, yoğurt, un, yağ ve kabartma tozunu çırpın.Kalan tüm malzemeleri ekleyin.Kaşık yardımıyla karıştırın.Geniş bir tepsiye yayın.Yine yağlı kağıt üzerine dökebilirsiniz.Üstüne çörek otu serpin.175 derece fırında 30 dak. pişirin.Sıcakken nefis oluyor.Afiyet olsun...   Salam yerine pastırma kullanırsanız süper olur eminim:)   Devamı

10 04 2008

Kıymalı Karnıbahar

     Malzemeler:  1 soğan 1 Orta boy karnıbahar 100 gr kıyma Salça, pulbiber, tuz     Sıvıyağ ile soğanı kavurun.Kıymayı ekleyin.Bir süre sonra salçayıda ekleyip soteleyin.Karnıbaharı ve baharatları ilave edin.Karnıbaharların üstüne çıkmayacak kadar sıcak su koyun.Orta ateşte pişirin.   Karnıbaharı haşlayıp sarımsaklı yoğurtlada yiyebilirsiniz.Kalorisi çok daha düşük ve hafif bir yemek oluyor.Kızartmasını da yapabilirsiniz tabi ki.Ben hiç kızartma yapmıyorum.Biliyorum çok lezzetlidir kızartmalar.Şöleee patlıcanı biberi kızartacaksın, üzerine domates sosu...Ekmeği  bandıra bandıra yiyeceksin.Oy oy oy Amaaaa, ağır düşürüyor, yağ depoluyor, kilo aldırıyor.İşte muhasebesini iyi yapmak gerekiyor.Haşlayın, yoğurtayın, baharatlayın öyle yiyin arkadaşlar :) Devamı

08 04 2008

Diyet Kabak Yemeği

   Malzemeler: 2 Adet kabak 1 soğan 1 domates 2 diş sarımsak 1 küçük kase yoğurt Tuz, dereotu, pulbiber      Soğanı ikiye bölün , yarım ay şeklinde kesin ve önce soğanı tencereye koyun.Üzerine  domatesi ve kabakları yine yarım ay şeklinde kesin.Tencerede önce soğanlar üzerinde domates ve en son kabaklar olacak.Sarımsaklarıda dörde bölüp içine atın.Tuz ve accık zeytinyağı koyun.Hiç su eklemeden kısık ateşte pişirin.Kabak kendi suyuyla pişecek.   Piştikten sonra yemeği bir tabağa alın.Üzerine çırpılmış yoğurdu dökün.Dereotu ve pulbiber ile süsleyin.   Bu gerçekten çok lezzetli bir diyet yemeği oluyor.Nedir o kabağı haşlayıp tek başına yemek.Hiiiiç bana göre değil böyle şeyler.En güzeli sebzelerle baharatları harmanlamak.Hem renkli bir tabağınız olur hemde sağlıklı lezzetli bir yemek yemiş olursunuz.   Bu arada bu tarif Gülriz Sururi' ye aittir. Devamı

08 03 2008

Ekşili Köfte

    Malzemeler: 1 su bardağı yoğurt 1 çorba kaşığı un 1 yumurta 5 su bardağı su Tuz      Köfte için: 200 gr kıyma 1 fincan pirinç Tuz, karabiber Kıyılmış maydanoz      Önce köfte malzemelerini yoğurun.Küçük küçük toplar yapın.Suyu kaynatın.Küçük köfteleri una bulayın.Kaynayan suya atın.Bu arada yemeğin terbiyesini hazırlayın.Yani yoğurt, un ve yumurtayı ayrı bir kapta karıştırın.Köfteler biraz pişince bu terbiyeyi azar azar ekleyin ve bir süre karıştırın.Kaynayınca tuzunu ilave edin.15 dak. daha pişirmeye bırakın.Servis yaparken üzerine toz nane yada kırmızı pulbiber serpebilirsiniz.   Ben bu yemeğe bayılıyorum.Mmmm...nefis olmuştu zaten.Suyuda yoğurt çorbası gibi harika oluyor. Ben birde  2-3 diş sarımsak ezip terbiyesine ekliyorum.Çoook daha güzel oluyor.        Devamı

08 03 2008

İstavrit Buğulama

   Malzemeler: ½ kg istavrit 1 adet kuru soğan 1 büyük domates Limon, tuz, karabiber      Balıkları temizleyip yıkayın.Bir tepsiye yada yayvan bir tencereye soğanı halka halka doğrayın.Üzerine balıkları koyun.Onunda üzerine küp küp kestiğiniz domatesleri koyun.3-4 adet limon dilimleri ile süsleyin.Tuzunu ve karabiberini ekleyin.Balıkların üzerini geçmeyecek kadar su koyun.Kapağını kapatıp pişirmeye bırakın.     Devamı

08 03 2008

Lahana Salatası

    Akşamları hafif birşeyler yemek isterseniz benim gibi uyduruk salatalar yapabilirsiniz.Bence en güzeli akşamları salatalarla geçiştirmek.Ben yoğurtlu veya bol limonlu salataları çok seviyorum.Bu salatanın tarifini vereyim şimdi.Ben evde olan malzemelerele yapmıştım.Siz buna değişik tatlar ilave edebilirsiniz.  Malzemeler: 1 kase beyaz lahana (İnce ince kıyılmış olacak) 2 kaşık mısır konservesi 1 havuç rendesi 1 çay kaşığı toz nane 1 su bardağı yoğurt 1 diş sarımsak (ince dilimlenecek)      Yoğurda yarım çay bardağı su ekleyin ve karıştırın.Daha akıcı olsun diye.Sarımsakları ekleyin.Diğer malzemelerin üzerine döküp karıştırın.Ve yemeye hazır...Afiyet olsun.   Devamı

08 03 2008

Açma

   Malzemeler: 1 su bardağı ılık süt 1 çorba kaşığı toz maya 2 çorba kaşığı toz şeker   Karıştırılıp 10 dak. bekletilir.    Hamur için: 1 tatlı kaşığı tuz 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek) 1 çay bardağı sıvıyağ Aldığı kadar un   Hamur yapılıp 1 saat mayalandırılmaya bırakılır.      Hamurdan küçük parçalar alıp açma şekli verin.-Aslında el ile şekil verirken tekrar yağ sürülüyor ,ben kullanmıyorum-Tepsiye yağlı kağıt serin.Açmaları dizin.10 dak. daha mayalandırmaya bırakın.Üzerine yumurta sarısı sürün.Susam yada çörek otu serpin.Isıtılmış fırında pişirin.    Ben açmalara şekil verirken aralarına zeytin ezmesi kullandım.Tarifte 1 su bardağı yağ vardı.1 çay bardağı yeterli bence.İlk defa hamur mayaladım çokda güzel oldu.Sabaha karşı bu açmayı yaptım ve sıcak sıcak yedim Devamı